Followers

Saturday, February 26, 2011

Urban gila dorang ni

Aku memang pelik ngan orang kita ni.
Cakap/eja nak urban abeh.

Saturday, February 19, 2011

Tutorial: Ukur saiz bra (18sx)

Wah...laju ja kalau nampak 18sx kan? Yang belum mumaiyiz tu sila berundur!
Bagi yang berkenaan dengan topik ni saja boleh teruskan bacaan.

Ku cuba meraih oh bintang di angkasa

Apa saja untukmu
Tak ku hiraukan waktu
Katakan saja kan ku laksana
Permaisuri kau bertakhta di jiwa

Friday, February 18, 2011

Thursday, February 17, 2011

Garis Panduan Pendapatan

Cadangan yang mirip konsep program perumahan rakyat (PPR) yang dikhususkan untuk keluarga berpendapatan kurang RM2,500 sebulan itu dijangka dapat memenuhi keperluan keluarga berpendapatan sederhana pula iaitu antara RM5,000 hingga RM6,000 sebulan.
Berita Harian 2011/02/11

Monday, February 14, 2011

Cukai Pendapatan dan Zakat Pendapatan

Cukai pendapatan

Cukai pendapatan dikenakan pada pekerja yang memperolehi gaji pokok RM2.5 dan keatas.
Plus elaun yang tak tetap.
Tiap-tiap bulan Potongan Cukai Bulanan (PCB) akan dideduct dari gaji korang. Kiranya kat LHDN tu akan ada akaun korang la..

Sunday, February 13, 2011

kepada yang berkenaan

wey, ko sehat?
mesti tengah happy+berbunga+terbang di awang-awangan?

eh..lagi satu..
betoi ek tarikh tu?
tahniah la ek..
semoga sukses..

nanti ni sampai umah ko ek..

Thursday, February 10, 2011

26 Ways to Slash Taxes (Income Tax)

Contents in the material.

  1. Save for your Children’s Education
  2. File Separate tax returns
  3. Ask your employer to increase your EPF contributions
  4. Change your cash remuneration to cash reimbursement