Followers

Friday, May 20, 2011

Memang Mulut Digunakan Untuk Bercakap

Aku tau tu..budak kecik pun tau.
Tapi yang aku hangin, cakap tak serupa bikin.

1. jangan beli penyapu ni, keras. nanti sakit belakang-dekat 1 tahun, boleh kira berapa kali pegang pun penyapu lembut
2. basuh la dulu apa yang patut. nanti aku bukak paip bawah sink tu cuci- sampai sudah tak jugak
3. aku beli baldi kecik, bia rajin basuh baju. takla tinggi menggunung- dah ada mesin basuh pun masih jugak baju kotor tinggi tak berbasuh
4. aku beli tepung goreng ni, nanti boleh la buat ayam goreng macam makcik aku buat- tak jugak berbuat
5. aku dah cuba berubah jadi lebih baik, tapi orang tak percaya- sebab tak nampak perubahan
6. upload gambar kawan masak -apsal ko tak masak?
7. Kawan aku masa praktikal dia cakap aku ini, aku itu - sekarang dah tau apsal dia cakap camtu?

Jadinya, memang korang boleh guna mulut untuk bercakap tapi sila cakap serupa bikin sikit.
Mulut untuk cakap
Otak dan akal untuk berfikir
Hati untuk dijaga
Fizikal untuk melaksana

Dah ni nanti nak melonjak ke alam baru, pakai la otak sama kalau nak buat apa-apa.

p.s: aku support minggu depan dan minggu lagi satu.tahniah la

1 comment:

shoot_syuhada said...

gler r...kaya r 2 mggu support...open table la babe...hahaha