Followers

Tuesday, April 5, 2011

Kelas Pad

Kelas untuk perempuan umumnya dan lelaki khususnya.

1. Tahukah anda tuala wanita mempunyai banyak saiz?
P: Ya! Ada saiz Slim, Maxi, Long, Maxi Long, Slim Long, Overnight, Extra Maxi Overnight...
L: Tak tahu...



2. Tahukah anda tuala wanita dipecahkan kepada dua jenis?
P: Ya. Ada wing dan takda wing (sayap dan xbersayap)
L: Huhhh?!!Sayap?..nak terbang ke? I believe i can fly~~~~~~

3. Tahukah anda kenapa jenis bersayap dicipta?
P: Sebab wanita yg aktif selalu mengalami kebocoran di sebelah menyebelah sisi panty apabila duduk, kemudian bergerak dan bergerak lagi...
L: Terbang?..oo yeaahhh..
4.Tahukah anda terdapat dua jenis lapik yang digunakan untuk menghalang kebocoran pada tuala wanita?
P: Ya. Ada jenis kapas dan jenis gel. Penggunaan bergantung dgn pengguna sendiri. Kalau guna yg jenis kapas, senang cuci sebelum dibuang tapi bila 'pengaliran tenat', kapas jadi terlalu kembang dan rasa tidak selesa. Jenis gel pulak, susah sikit nak cuci tapi kalau time 'pengaliran tenat', tak terasa sgt...
L: ....tak tau.


Orang laki selalu tak tau nak beli jenis macam mana kalau pompuan kirim. Kat atas ada serba sikit cerita pasal pad.

Ada banyak jenis pad yang biasa jual. Yang orang laki tau kompem la Kotex dengan Libresse sebab banyak iklan kat tv. Itu pun kalu diorang rasa nak amek tau pasal pad ni.

Antara jenis-jenis yang biasa ada: Kotex, Stayfree, Laurier,Whisper, Libresse

Orang laki pernah dengar pantyliner?
Panty liner saiznya kecik, biasa hanya digunakan ketika di hujung2 period (sebab 'pengaliran' tak tenat) atau diguna untuk kebersihan bahagian privasi wanita saja.

sumber: kotex dan google

2 comments:

chii said...

chii pakai jenama kotex..x suka laurier..nnt susah nak cuci2...

pastu jenamaa librese pun leh tahan gak...nnt leh terbang mcm yuna...ahahah

sheilasherimamohdsabri said...

stayfree ok jgk kot..
1st-4th day kena guna overnight wing..nak guna utk orang nifas besar sgt..hehe